14 Mayıs 2009 Perşembe

Paprika dolması (salatası)









Birkaç blogda gördüğüm ve çok beğendiğim bir tarifti. Reyhan arkadaşımın yaşgünü menüsünde de benzeri vardı. yalnız hepsinde peynir maydonoz labne vs. vardı. patates püresinin de yakışacağını düşündüm ve bir deneyeyim dedim. Yiyenler çok beğendi. Patatessiz de daha hafif ve güzel olabilir ama.

Hazırlanışı:
* Közlenmiş soyulmuş paprika biberleri ikiye bölüp diğer tarafta harcını hazırlayın.
* harcı için haşlanmış patates püresi, labne peyniri, tuz ve taze nane-maydonoz-dereotu ne isterseniz karıştırın
* Paprikaları ikiye bölüp kalın tarafına harcı yayıp ince tarafa doğru yuvarlayın.
* 5 dakika sıcak suda beklemiş taze soğan dallarıyla bağlayın.
*Afiyet olsun


Geçen hafta kayınvalidemlerin Bergama'dan ben çok sevdiğim için getirdiği "tatlı lor"a biraz karabiber, tuz, zeytinyağı ve toz biber koyarak içini doldurdum biberlerin. O da çok güzel oldu. Taze soğanla bağlamaya da vaktim yoktu. Ben de nane yapraklarıyla süsledim ;)













Hiç yorum yok: