6 Temmuz 2009 Pazartesi

Midye Tava soslu tavuk :)

Selammmm
Çok ama çok yoğun bir dönemden sonra 10 günlük Tekirdağ tatili girdi araya ve eklemek istediğim hiçbirşeyi ekleyememiştim. Şimdi onları ekliyorum ama bazı tarifler sonra. Bombardıman olacak birazcık :)
Bunları bitirince de köyde yaptıklarımda eklerim bikaç tane. Gerçi annem sağolsun orada genelde hazıra kondum :D

Tarifi aynen aldığım blogdan kopyalıyorum. http://dogadan.blogcu.com/

TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE)

Ben sosuna biraz daha un atmalıymışım orjinal tarifte tavukların etrafında midye tavadaki gibi bir çıtır tabaka vardı :) Bi de çöp şiş bulabilseydim çöp şişe dizecektim tavukları daha güzel duruyo öyle.


750 gram kuş başı tavuk eti
1 şişe maden suyu
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
SOSU
250 gram yoğurt
3 dilim ekmek içi ufalanmış
2 diş sarımak
1 çay bardağı ceviz içi
YAPILIŞI
Tavuk etleri kuşbaşı doğranır ve unlanır, çöp şişlere geçirilir ayrı bir kapta maden suyu,bir su bardağı un , tuz iyice karıştırılır koyu bir bulamaç elde edilir, şişlere geçirdiğimiz tavuk etleri bu karışıma bulanır ve sıvıyağda kızartılır.
Sosu için yoğurt, dövülmüş ceviz içi ve sarımsaklar, ufalanmış ekmek, hepsi karıştırılıp bir sos hazırlanır kızartılan tavuklar bu sosa batırılıp sıcak olarak yenir .
Not istenirse tavuk göğüs eti çok ince dilimlenip şişlere takmadan sosa batırılır aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kızartılır . midye tava lezzetinde çok güzel oluyor tavsiye ederim.


Bu tarifi yeşil mutfakta sayın Erkan Acurel bey efendi kabakla yapmışlardı kabaklada çok güzel oluyor ben tavukla yaptım evde herkes çok beğendi teşekkürler Erkan bey .


4 yorum:

GÜL dedi ki...

zeynep,ellerine sağlık güzelim annem bu sosu kabak kızartmada kulanırdı ama soda ile değil su ile hazırlardı,senni tarifine göre bende tavukla yapacağım,nefis görünüyor :)

ZEYNEP dedi ki...

Güzel oluyor Gülcüm ekmek arası daha da güzel...
ben bidahakine çöp şiş alıp onda yapacağım daha şık olur ;)
Ama midye tava hissini sadece sosu veriyor tavuğu mümkün olduğunca küçük kesmek gerekiyor sanırım çıtır çıtır olsun diye.

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.