6 Temmuz 2009 Pazartesi

Bayat ekmek böreği ve fırında havuç mücver



Tarif Oktay ustadan. Ama ben sonunu değştirdim. yani tarifte 1kaç saat dolapta bekletin yazıyodu benim de o sırada vaktim yoktu. Ben de sosunu iyice çeksin diye üzerincden elimle pizza hamurunu bastırır gibi bastırdım ;) Çok ta lezzetli oldu bayat ekmekleri lezzetli bir şekilde değerlendirmek için iyi bir yol. Bugünlerde bu bayat ekmek tariflerine taktım zaten. Evde bayat ekmek bulunca hemen yapıyorum bi çeşit bulup ta. Sırada yine bikaç düşündüğüm tarif daha var :))
Gelelim tarife, aynen kopyalıyorum ;)

Bayat Ekmek Böreği
Malzemeler:1 bayat ekmek 1 su b.kaşar peynir rendesi 150 gr.beyaz peynir

Sosu için:2 su b.süt 1 çorba k.tereyağı
3 yumurta (ben 2 tane koydum)

Hazırlanışı:
İlk olarak bayat ekmeğin yarısı küp doğranarak fırın kabının altına yayılır. Üzerine rendelenmiş kaşar peynirinin yarısı ve beyaz peynir serpilir. Kalan diğer ekmekler de küp doğranarak üzerine serpilir. Diğer taraftan sosu hazırlanır. Bunun için; karıştırma kabına erimiş tereyağı, süt ve yumurta alınarak çırpılır. Hazırlanan sos ekmeklerin üzerine yayılır. Daha sonra en son kalan kaşar peyniri de üzerine serpilerek streç filmle kapatılır ve bir kaç saat buzdolabında bekletilir. Daha sonra 180 derecede pişirilir.
FIRINDA HAVUÇ MÜCVER
*Dilediğiniz kadar havucu rendeleyin
*içine havuç sayısına göre yumurta, un çırpıp tuz baharat ekleyin havuçlara karıştırın
0Dilerseniz dereoyu maydonoz kıyıp ekleyin
*Fırın kabına serip orta dereceli fırında pişirin
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: