6 Temmuz 2009 Pazartesi

Havuçlu İrmik Tatlısı

Oğlum doğru dürüst yemiyo son zamanda diye onun seveceği şeyler üretmeye çalışıyorum ve evde de bol bol havuç vardı. havuçla da tatlı şeyleri seviyo diye tatlı yapayım dedim sonra bu çıktı ortaya. Çok besleyici ve lezzetli bi tatlı oldu başta az bişey yapacaktım ama güzel bişey olacağını anlayınca orta boy bir borcama yaptım

tarif:
*4-5 havucu rendeleyip yarım bardak şekerle suyunu çekene kadar kavurun.
*İçine 1 subardağı kadar bebe bisküvisi ufalayın
*Dilerseniz ceviz içi de koyabilirsiniz
* Borcama havuç tabanını serin.

Muhallebisi : * 2,5 bardak süt, 5 kaşık irmik ve 4 tepeleme kaşık şekeri koyu kıvamlı bir muhallebi olana kadar pişirin. (ben biraz da bal koydum) (Evde pirinç unu bitmeseydi irmiğin yarısını pirinç unu koyacaktım)
*pişince içine limon kabuğu rendesi yada 1 kaşık vanilya ekleyin
*yarım paket labne peyniri ekleyip blenderda güzelce çırpın.
*Afiyetler olsun

Hiç yorum yok: