9 Mayıs 2010 Pazar

Tavuk burger ve aynı harçtan tavuk köftesi (nugget) ve fırında patates




Bu iki tarif te aynı malzemeden. Birisini tavuk köftesi:
1 kilo çekilmiş tavuk göğsü ( tavuk kıyması) Ama hazır olanlardan değil, kendim çektiriyorum o anda...
1 yumurta
1 çay bardağı ufalanmış ekmek yada galeta unu
1 adet rendelenmiş soğan
1 diş ezilmiş sarımsak
Köfte harcı güzelce yoğurulur ve bir kısmı tepsi kebabı gibi tepsiye ince bir katman olarak döşenir, kalan kısmı da nugger şekli verilerek yumurta ve galeta ununa bulayıp kızartılır yada yada fırınlanır, yada benim yaptığım gibi daha sonra pişirmek üzere buzlukta yerini alır.
Yalnız et köftesinden daha yapışkan oluyor ve biraz uğraştırıyor şekil verirken o yüzden şekilleri çok düzgün olmadı.
Bir dahaki sefere krema sıkacağına doldurup denemeyi düşünüyorum, 1 sitede görmüştüm inşallah işe yarıyordur.

Ben tepsiye döşenmiş tavuk köftesini bardakla kestim, daha hoş göründü gözüme servisi.
Yanına da patatesleri fırın poşetine attım az yağ tuz ve baharat ekleyerek. Çok nefis oldular.

Hiç yorum yok: