11 Mayıs 2010 Salı

Anneler günü pastası ve lokumdan güller :)


Tüm kadınların geçmiş anneler günü kutlu olsun...


Bu pastayı annem ve anneannem ve tabi ablalarım ve kendim için yaptım. O gün hep birlikteydik çünkü :)
Keki hazır kek, kreması Umut ve Deniz'in yaşgününde yaptığım pasta kreması.
* 1 litre süt, 1 bardak şeker, 1 bardak un çırpılır ve tencerede sürekli karıştırarak pişirilir.
* Pişince içine 1 paket vanilya ve 1 paket 1oo gramlık bitter çikolata kırıp sıcakken sürekli karıştırılıp çikolataları eritip blenderdan geçirilir.
* daha yoğun bir krema için 1 poşet toz krem şanti de eklenebilir.
Süslemesi:
Şekil vermesi kolay olsun diye şanti kullandım üst katmanda. Kakao ekleyip çırptum ve pastayı sıvadıktan sonra baklava dilimi şeklinde kesip incilerle süsledim.
* Yanlarına da , yağlı kağıt kesip üzerine bir miktar mini mini çikolata topları (damla çikolata da olur) alıp yatay yapıştırarak kapladım.
* Gülleri de lokumdan yaptım :) Ne zamandır yapmak istiyordum bunu sonunda yaptım ve güzel oldular. Ama şeker hamurundan daha çok boya salıyor sanırım yine de memnun kaldım.
* 4-5 adet lokum, 2'şer kaşık nişasta ve pudra şekeri yoğurularak hamur yapılır. Cıvık olursa biraz daha pudra-nişasta eklenir.
* ve netten gül tatlısı tarifindeki açıklamaya göre güller yaptım http://www.nefisyemektarifleri.com/gul-tatlisi-tarifi/ burada çok güzel anlatmış.

2 yorum:

Şenay dedi ki...

Pastan çok muntaza süper görünüyor.:)

ZEYNEP dedi ki...

Teşekkür ederim Şenaycım,çok seviyorum süslü pastalar yapmayı :)