27 Şubat 2010 Cumartesi

Deniz ve Umut'un ortak yaşgünü partisi pastaları ( Barbili pasta ve Çikolata Şöleni Pastası :)








Ortak yaşgünü olunca, onca hastalık yorgunluk sonrası ve hafta içi iş dönüşü olunca, Umut'un pastasıyla fazla uğraşamadım bu sefer. Bir de şöyle düşündüm, nasıl olsa arkadaşlarımızla kutladığımız yaşgününde en güzelini ona yapmıştım :) tıklayın görün :)
Ama bu da içi, kreması ve üst kaplaması ile bol bol çikolatalı oldu, çikolata aşıkları için tadı nefisti.


Bu sefer hafta içi olması ve işten geldiğim zaman vaktimin kısıtlı olması sebebiyle kremayı 2 gün önceden hazırlıyım dedim, iyi ki öyle yapmışım. Çünkü kremada çok aksilikler oldu çok canım sıkıldı. Kek için de iki pastada da 1 katını hazır kek, bir katını ev yapımı kullandım. Aslında tamamını hazır kekten yapacaktım ama son anda karar değiştirip böyle yaptım ve gayet memnun kaldım sonuçtan :)


Tarifi:
Pandispanya: (Annemin her zaman kullandığı pasta keki)
4 yumurta ve 4 fincan şekeri çırpın
4 fincan un
yarım fincandan az su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Fırın tepsisine yağlı kağıt koyup onu da yağlayıp pandispanyayı dökün ve 180 derece pişirin.

Kremayı bu sefer daha dolu dolu bir krema olsun da barbili pastanın içinde sıvı kalıp şekli bozmasın diye farklı bir tarifle yaptım. Netteki kümbet pastalardan birisiydi, ama daha önce denemediğim bir tarif olması çok uğraştırdı beni çok fazla un vardı tarifin içinde ben de tarifi verenin bi bildiği vardır dedim ama çok katı olunca süt ekledikçe ekledim. Bir daha bilmediğim bir tarifi böyle özel günlerde denememeye kesin karar verdim. Ve kendim bazı değişiklikler yaparak aslından çıkmak zorunda kaldım. Çok uzun bir uğraştan sonra çok güzel oldu tadı ama ne stres yaşadım anlatamam :S Daha önce çok kullandığım bir krema muhallebisi gibi oldu, ben o tarifi veriyorum hiç boşuna kafa bulandırmıyım :))


Kreması:
1 litre süt
1 bardak şeker
1 bardak un çırpılır ve tencerede sürekli karıştırarak pişirilir. (Bu muhallebiyi tiramisu, süt dilimi gibi tariflerde de kullanıyorum ve çok seviyorum hem çok pratik ve risksiz ve tek başına da lezzetli bir muhallebi

Pişince içine 1 paket vanilya atılır karıştırılır.
Sonra kremayı ikiye böldüm ve
Barbi pasta için olan kremaya 1 paket 100 gramlık beyaz çikolata

Umut'un çikolatalı pastasına da 1 paket 1oo gramlık bitter çikolata kırıp sıcakken sürekli karıştırıp çikolataları eritip blenderdan geçirdim. Çok nefis kremalar oldular :)
daha yoğun bir krema için 1 poşet krem şanti toz da kullanılabilir.
Şimdi de yapım aşamaları:

Barbili pasta:

* Çukur büyük boy bir kaseye streç film serip, hazır kek tabanının 1 katını yada kendi yaptığınız keki yerleştirin.
* Şekerli sütle pasta kekini eşit şekilde ıslatın.
* İçi için hazırladığınız pasta kremasına çikolata ve muz doğrayın (ben buzluktaki ahududulardan da koyacaktım ama prenses sevmiyor diye koyamadım) tamamen doldurun.
* Biraz da ince ince kek doğradım ben tariflerde yoktu ama çok kalın bir krema katmanı istemedim.



* Üzerine tabağın büyüklüğü kadar kesilmiş kek ya da hazır kek kapatın.
* Yine şekerli sütle ıslatın.
* Streç filmle kaplayın.
* 1 gece buzdolabında bekletin.
* Çıkarınca pasta servisinin üzerine ters çevirin.
* Krem şantiyle pasta süsleriyle dilediğiniz gibi süsleyin. ( Ben orman meyveli şantiye az miktarda kırmızı gıda boyası ekleyerek bol kremayla kapladım ve pastacıdan aldığım tırtırlı pasta tarağıyla çizerek şekil verdim. Sonra da pasta süsleriyle ve incilerle süsledim.
* Büstiyeri de şeker hamurunu renklendirerek yaptım.
* Barbinin arkasından kürdanlar batırarak sabitledim. Barbi yeğenimin kendi barbisiydi. Tam da barbili pastaya uygun ve çok güzel bir barbiydi :))


Bol çikolatalı pasta, Çikolata Şöleni :) (Umut'un Pastası):

* Ev yapımı kek daha ağır olduğu için önce onu koydum pasta servisine ve şekerli sütle ıslattım.
* Çikolatlı kremayı serdim.
* Üzerine 1 küçük paket şam fıstıklı çikolata rendeledim.
* Hazır kek tabanını üzerine kapattım ve ıslattım
* Pasta kremasını dağıtıp kenarlarını da kapladım.
* Dr. Oetker'in siyah beyaz çikolata glazürünü 2 poşeti eritip pastanın üzerine yavaşça döktüm. Ama istediğim sonucu alamadım acemilikten. İlk defa kullandım ve ben sanıyordum ki poşeti döküyoruz, dalgalı şekil alıyor ama öyle değilmiş :S poşetteki resminde göründüğü gibi şekil almıyor çok dikkatli dökmek gerekiyor. Hem de o kadar üzerini okudum püf noktası var mı diye ama yazmıyor malesef, ben 1-2 deneme döküşünden sonra buldum püf noktasını. Dairesel hareketlerle çok yavaş dökmek gerekiyor yoksa dalgalı şekil olmuyor.

* Afiyet olsun...




1 yorum:

Cadı Prenseslerin Annesi dedi ki...

uzun zamandır kızımın doğum günü için araştırıyorum.tam açıklamalı tarif bulamadım aklımda soru işaretleri kalıyordu şekilde.sizde sorularım azaldı.inş sizinki kadar olmasada güzel bi barbi yapabilirim.ellerinize sağlık..