9 Şubat 2010 Salı

Rulo kurupastalar


Bu tarifi geçen sene Umut'un yaşgününde yine yapmıştım. Görüntüsü tam yaşgününe hitap ediyor gibime geliyor :) Tarif yanılmıyorsam yemek cini bloğundandı. Bir kısmına zeytinezmesi, bir kısmına peynir ve dereotu koyup rulo yaptım tarifteki gibi ve bir kısmına da toz acı biber dereotu ve baharat ekleyip yumurta beyazına sonra susama buladım. Uyanıklık yapıp 2 ölçü yaptım ve yarısını buzluğa attım ki 1 hafta sonraki ailemizle kutlayacağımız yaşgünü partimizde de servis edelim :)

Malzemeler
1 paket margarin (yada tereyağı)
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sirke
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
Aldığı kadar un


İç Malzemesi İçin
Siyah zeytin ezmesi veya peynir ve dereotu.

Yapılışı
Bütün malzemeleri bir kaba alın ve yoğurun. (Hamurun 1 saat kadar dinlenmesi gerekiyor)
Hamuru 0,5 cm kalınlığında açın. Kenarlarından keserek kare veya dikdörtgen bir şekil verin. Hazırladığınız içi hamura yayın ve hamuru rulo yapın. Ruloyu da avcunuzun içiyle hem inceltin, hem de uzatın.

bu tarifle değişik alternatifler :

( Dilerseniz hamura nane, kekik, pulbiber ve karabiber ve salça ekleyip baharatlı kuru pastalar da elde edebilirsiniz ;)
Hatta dilerseniz hamura tuz koymayıp 6-7 tatlı kaşığı şeker koyup ceviz-tarçın-şekerli harç - çıkolatayla ya da elma rendesiyle neyle isterseniz yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: