26 Ocak 2010 Salı

Ispanaklı Lazanya ve Kıymalı Sebzeli Lazanya

ISPANAKLI LAZANYA 2. denemem daha başarılı oldu sanki, ilkini biraz az katlı yapmışım.
Ve ıspanaklı böreği andırdı gerçekten.
Hazırlanışı:
*Kıvamı suluca bir beşamel sos hazırlanır,
( Yapacağınız miktara göre değişir ama mesela 1 litre süte yarım bardak un ve yağ)
* Ispanak ve soğan kavrulur, tuzu baharatı eklenir
* Fırın tepsisine önce biraz beşamel sos dökülür
* Onun üzerine 1 kat lazanya dizilir
* Ispanaklı harç serpiştirilir
* Tekrar aynı sıra izlenir, önce beşamel sos, sonra lazanya ve sonra harç
* İstediğiniz kata gelince 4-5 katlı güzel oluyor,
* Fırına verilir 10 dakika pişirilir ve üzerine kaşar rendesi serpilir tekrar üzeri kızarana kadar pişirilir.

KIYMALI VE SEBZELİ LAZANYA

Daha önce resim eklemiştim ama tarifi ekleyememiştim.
(Ispanaklı lazanyayla aynı işlemi yapıyoruz.)
( Barilla lazanyanın üzerindeki tarif, ben beşamel sosa 2 dolu kaşık ta labne koydum çok yakıştı) Ispanaklıda da aynısını yaptım ona da çok yakıştı.
Yalnız beşamel sosu bolca aralara kullanmışım, en üst katı da koyamadım kıyma üzeri beşamel sos oldu görüntü pek hoş olmadı ama tadı çok güzeldi.
Kıymalı sebzeli arcın hazırlanışı: ( Paketin üzerindeki tarifi tam ölçü olarak hatırlamıyorum ama aşağı yukarı şöyle...
* 2 adet soğanı yağda kavurun,
* sararınca içine 2 adet havuç rendesi ekleyin,
*5 dakika sonra 2 diş sarımsak rendesi ve 300 gram kıymasını da ekleyin,
* o da kavrulunca salça ve baharatını ekleyip 5 dakika daha kısık ateşte kavurun.
* Afiyet olsun..




Hiç yorum yok: