21 Ocak 2010 Perşembe

Süt dilimi

Oğlum Kinder'in süt dilimini çok seviyor ve geçen gün aklıma bununla ilgili parlak bir fikir geldi. Kendim evde benzerini yapamaz mıyım dedim ve yaptım çok ta beğenerek yedi(k) :)) İlk yaptığımda aşağıdaki gibi kekin dilimleri arasına krema sürdüm ama bir sonrakinde tam süt dilimi görüntüsünde olunca daha çok sevdi :) Tadı tabi aynı değil ama benim için çok daha güzel çünkü ben satılan süt dilimini pek sevmiyorum. İstenilen bir kakaolu kek ile de aynı tarif yapılabilir.
benim yaptığım kek iştahı iyice azalan ve neredeyse abur cubur ve kekten başka bişey yemez hale gelen oğluma biraz besleyici olsun diye pekmezli havuçlu ve cevizli kek. ( bir sonraki tarif)
Kreması:
* Yarım litre süt yarım bardak un ve çeğrek bardak şeker çırpılırarak pişirilir.
* Piştikten hemen sonra içine vanilya ve 1 kaşık tereyağı eklenip hızla çırpılarak tereyağı eritilip tatlıya yedirilir.
* Ilıyınca da içine birkaç kaşık labne peyniri eklenir.
* Soğuyunca içine 1 poşet krem şanti eklenir ve çırpılır. (Krem şanti şart değil. Muhallebi koyuysa gerek yok)
* 2 dolu yemek kaşığı bal ilave edilerek tekrar blender'da çırpılır.
* Buzdolabında en az 1 saat bekletilir.


Hazırlanışı:
* Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir ve yine de yapışmasın diye az yağlanır.
* Tepsiye çok ince şekilde kek karışımından dökülür ve 170 derecede pişirilir.
* Piştikten sonra soğutulur ve enine parçaya kesilir.
* İki katın arasına kremadan konur ve diğer kat üzerine kapatılır.
* Dikdörtgen dilimlere ayrılır.
* Buzdolabında birkaç saat bekletilir.
* Afiyet olsun.
( Bu ölçüde kek hamuru artacaktır. Yarım ölçek yapabilirsiniz yada kalan hamuru başka kalıplarda kek olarak pişirebilirsiniz.)










Hiç yorum yok: