5 Mart 2010 Cuma

Pratik Elmalı Tart


Bu tarifi forumdan Şeyda arkadaşımdan görmüştüm, yapalı çok oldu, eklememişim çok lezzetli ve pratik bir turta oluyor :)) Tarifi sayfadan aynen kopyalıyorum.

ELMALI PASTAnin tarifi
125 gr.tereyagi
125 gr.seker
3 yumurta
200 gr un(sizin biraz unu azaltmaniz gerekebilir,burasinin unu biraz farkli,kasikla düzeltilecek yogunlukta olmali)
3 yemek kas.süt
2 cay kas.kabartma tozu
vanilya
bir fiske tuz
4-5 elma
üzerine tarcin ve badem(ben birazda hindistan cevizi septim)

-yumusamis tereyagiyla, sekeri ve yumurtalari güzelce cirpiyoruz mikserle,sütü ve tuzu ekliyoruz,cirpiyoruz..
-kabartma tozuyla unu eliyoruz,vanilyayi ekliyoruz,cirpiyoruz...
-yaglanmis unlamis 26 ya da 28 cm.lik tepsiye(ben kelepceli kullandim)esit bir sekilde yayiyoruz
-elmalari ikiye ya da üce bölüp,kabuklarini soyuyoruz ve cekirdeklerini cikariyoruz,üst kisimlarina yariya kadar cizikler atiyoruz ve kek hamurunun üzerine bastirmadan koyuyoruz,heryeri dolacak sekilde...
-üzerine tarcin ve badem kirintilari serpiyoruz,önceden isitilmis 175° de 45 dk civari pisiriyoruz...
-firindan cikip soguyunca pudra sekeri serpiyoruz...




Bu da annemin elmalı kekinin yani benim basitleştirdiğim versiyonunun başka bir şekli.



Hiç yorum yok: