8 Ağustos 2011 Pazartesi

Truf hamurundan Buzluk Pastası





Truff tarifi için tıklayın ... İçine biraz muz ve biraz fıstık ezmesi ekledim. ÖNEMLİ NOT: Fıstık ezmesi bazı çocuklarda alerji yapabiliyor, çocuğunuzun o besine alerjisi olmadığına emin olun !!!


Bu tarifte 1 paket süt kreması ( pastorize kutu olanlardan) yarısı truff için yarısı krema için kulanılacak.


Kreması:


* 1 paket vanilya- muz dilediğiniz kremoleyi hazırlayıp trufftan kalan yarım paket krema ile karıştırın.

* Daha sonra içine 1 su bardağı kadar dondurma ekleyip blender'da çırpın. ( Algidanın klasik ve uygun fiyatlı kutu dondurmalarından vardı evde, onu kullandım)

* Kelepçeli kalıba truff malzemesinin yarısını (pasta için truff hamuru biraz daha yumuşak olabilir) yayın.

* Üzerine kremanın yarısını yayın

* 3. kat olarak tekrar truff hamurunu yayın ( düzgün dağılması için kaşıkla azar azar koyup eliniz yardımıyla dağıtın)

* 4. kat olarak tekrar kremayı yayın

* Kenarlarını süssüz kapacaktım ama truff hamurum biraz cıvık olunca güvenemedim mecbur süslü bir pasta oldu :)

* Süslü olmasını istiyorsanız kenarlarına dilediğiniz malzemeyi ( kedidili-rulokat- çubuk çikolata...) dik olarak saplayın, dibine kadar indiğine emin olun.

* Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin. Ben çikolata rendeledim.

* Hazırladıktan sonra en az 2-3 saat buzlukta bekletin

* Kelepçeden dikkatlice çıkarın. KEnarları yapışmış olma ihtimaline karşı önce kahvaltı bıçağını kenarlarında gezdirin.

* Afiyet olsun...












Ramazan için çok uygun 3 tatlı tarifi daha, önceki kayıtlarımdan linklere tıklayın...












Browni topları ( kakaolu şekerpare gibi bişey)









Hiç yorum yok: