21 Ağustos 2011 Pazar

Patlıcanlı tavuk sote

Seneler önce tadına bakmadan önce, nasıl yani tavukla patlıcan yakışır mı?? dediğim ama tadına bakınca da çok beğendiğim bir lezzet hatırlıyorum. Ama önyargılar kolay kırılmadığı için o lezzeti çok beğensem de senelerdir yine denememiştim patlıcanlı tavuğu.
Geçenlerde yengemde tekrar yiyince, artık mutfağıma girmel,i bu tarif dedim ve o gün bugündür 2-3 kez yaptım afiyetle yedik ...
Köyde taze kabak ve patlıcanla daha bi leziz oldu tabi ama servisimiz pek şık değil :)

Resimdeki yaptığımda kabak ta var, o da çok güzel oldu ama sadece tavukla patlıcan bile nefis oluyor.

Tarifi:
* Tavuk kuşbaşı yada kanat yağda kavrulur
* 5 dakika kadar kavurduktan sonra patlıcanlar doğranıp eklenir ve kavurmaya devam edilir.
* Hiç salça yada domates, su eklemeden tadı daha nefis oluyor ama sürekli başında nöbet tutmak gerekiyor karıştırmak gerekirse yağ ilavesi lazım dibi tutmasın diye. Ama uğraşamam diyorsanız biraz salçalı su yada 1-2 domates rendesi ilave edilebilir.
* İçine tuz ve dilediğiniz baharatları ekleyip biraz daha kavurup altını kapatın. ( ben baharat çok sevdiğim için köri, karabiber, toz kırmızı biber ve kekik ekledim ve yerken de pulbiber serptim )


Hiç yorum yok: