22 Ağustos 2009 Cumartesi

Umutumun yaşgünü pastası :)




UMUTUMUN YAŞGÜNÜ PASTASI
Keki : Karamelli Kek (forumdan )
yapılışı:
5 yumurtayı biraz çırpıyoruz,1 bardak şekeride ekleyip iyice çırpıyoruz.ardından bir paket muzlu pudingi,bir çay bardağı zeytinyağını,bir bardak + 2 kaşık unu ve bir paket kabrtma tozunu ekleyip karıştırıyoruz.
180 derece pişirelim tavsiyem borcamda pişirmeniz.
*Kremasını ben internetten buldum ve çok hoşuma gitti kıvamı pasta üzerinde duruşu çok güzel ;)
Kreması:
6 Kaşık şeker, 2 yumurta , ½ kg süt, 4 kaşık unu çırpın ateşe atıp kaynatın.
Koyulaşınca limon kabuğu rendesi ve vanilya ekleyip çırpın.
1 kaşık margarini içine koyup çok kuvvetli çırpın macun kıvamına gelsinİsteyen içine kakao ya da karamel ekleyebilir ben karamel ekledim kahverengi oldu şekeri pişirip karamel yapıp içine koydum ama bayağı taşlaştı kremayla birleşince karamel biraz uğraştırdı beni ;)
Keki ikiye bölüp şekerli sütle ıslatıp arasına kremayı döküp arasına damla çikolata koydum ben istediğinizi koyabilirsiniz zevkinize bağlı
diğer keki de aynı şekilde yapıp kremayı tekrar döküp istediğiniz gibi süsleyin. Ben çikolatalı şantiyle süsledim ;)
Artık vazgeçilmezim oldu ve hazır pastalardan daha lezzetli oluyo ;)Bu da başka gün aynı tarifi kullandığım, beyaz krema ve kekinde çilekli pudingle yaptığım tavşan pastamız.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.