22 Ağustos 2009 Cumartesi

Somon balıklı bulgur pilavı


İlk bakışta belki yadırganacak bir tarif ama geçen gün son günlerde balık yememiş olan oğluma balık yedirebilmek için bunu uydurdum. Somon da hafif ve az kokulu bir balık olduğu için çok fazla balık tadını pilava geçirmedi. Aslında Annem karadeniz'li ve hamsili pilavları meşhurdur bilirsiniz. Hamsili pilav olur da somonlu niye olmasın dedim :P Ama evde pirinç kalmamış oğlum da uyudupğu için çıkamadım bulgurla yaptım. Ama sonuçta amacıma ulaştım oğlum da ben de afiyetle yedik :) Sonraki gün değil ama ilk gün çok güzel oluyor.
Hazırlanışı:
*Somonları bir tavaya koyarak üzerine az su ilavesiyle 10-15 dakika pişirin
* Dilediğiniz kadar pirinç ya da bulguru yıkayıp fırın kabını yağlayıp (ben tereyağını sürerek yağladım) kabın içine döküp güzelce yayın
* Üzerine domates rendesi yada salçalı su içine sıvığağ, tuz ve baharatları karıştırıp pilava ekleyeceğiniz kadar suyu yavaşça pilavın üzerine dökün.
* En üste somonları dağıtmadan yerleştirin
* 200-250 derece fırında pişirin
*Afiyetler olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.