7 Haziran 2010 Pazartesi

Futbol Sahası Pasta



Komşumuzun oğluna yaşgünü hediyem :)
Keki hindistancevizli yoğurtlu sade pandispanya, en büyük boy borcamda yaptığım için 2 ölçü kullandım, altı üstü ayrı pişirmedim. Bunun gibi büyük pasta yapmak için bunun iki katı olacak.
* 4 yumurta ile 4 fincan şeker güzelce çırpılır (ilk kez beyazıyla sarısını ayrı çırpayım dedim ve uğraşmama değdi, çok güzel kabardı)
* 2-3 kaşık kaynar su eklenip tekrar şeker eriyene kadar çıprılır.
* 1 fincan yoğurt ve 2-3 kaşık sıvıyağ eklenir, biraz da yeni çıkan "rom aroması" koydum değişik lezzet versin diye. Güzelce çırpılır
* 4 fincan un kabartma tozu vanilya elenerek birlikte keke eklenir. güzelce yedirilir, fazla çırpılmadan.
* en son yarım bardak kadar hindistan cevizi ekledim yedirdim.
* 160-170 derecede 20 dk. hiç kapağı açılmadan pişirilir, 20 dakika sonra kontrol edilir, üzeri kızardıysa yağlı kağıt kesilip yerleştirilir.
* Kürdan- çatal- ince bir bıçak ucu ile kontrol edip yapışmıyorsa içi de piştiyse fırından çıkartılıp soğutulur.
* Mümkünse ağzı kalpalı şekilde 1 gün bekletilir

Kreması: ( Genellikle pastalarda kullandığım favori kremam)

6 Kaşık şeker, 2 yumurta , ½ kg süt, 4 kaşık unu çırpın ateşe atıp kaynatın.
Koyulaşınca limon kabuğu rendesi veya vanilya ekleyip çırpın.
1 kaşık margarini içine koyup çok kuvvetli çırpın macun kıvamına gelsin
bu sefer kakao da ekledim kremaya ama sade tadı daha çok hoşuma gidiyor bu kremanın. Muzlu krema gibi oluyor.
süslemesi:
* Kremayı mavi ve yeşil gıda boyası karıştırarak yeşil yaptım ( Ama ara katını renklendirmeden serdim keki şekerli sütle ıslatıp kremayı döktüm, gerisini renlendirdim)
* Krem şantiyi krema sıkma tırbasıyla saha çizgilerini çizmeye çalıştım ( Oğlum sürekli dizlerimi çekiştirip ben yapıcam dediği ve pastaya saldırdığı için düzgün yapamadım çizgileri, yaşadığım stres te cabası :S * HAzır aldığım süsleri yerleştirdim tamamdır :)

Hiç yorum yok: