4 Haziran 2010 Cuma

Ekmek oruğu


Tarifi Şenay arkadaşımın bloğunda görünce hemen yaptım. Çünkü ekmek makinesinde yaptığım ama suyunu sıcak koyduğum için kabarmayan içi hamur kalan ekmeğim vardı hazırda. Ve onu nasıl değerlendirsem diye kara kara düşünürken bu tarifi görünce hazine bulmuş gibi oldum :)) haşlanmış patatesleri ezmedim robotta çektim tam ezilmemişler sonradan farketim, bol baharat koydum az biraz acılı oldu :)
Lezzeti harika oldu, eşim de ben de oğlum da bayılarak yedik.
Ama benim bikaç değişik uygulamam oldu çok kuru geldiler pişince, ben de tepsinin dibine biraz su koydum pişince 5 dakika daha beklettim yumuşadı çok güzel oldu. zamanla kıvamını oturtunca falan gerek kalmaz herhalde ama sert olmaması ve yanmaması için bu çok iyi oldu :)

Şenay arkadaşımın gsterdiği linkten aldım tarifi de aynen kopyalıyorum.

YAPILIŞI:Ekmekleri ıslatıyorum,4-5 tane patates haşlayıp ekmeklerle patatesleri rondodan geçiriyorum.Sonra içine bulgur kimyon,tuz,biber salçası, 1 veya 2 yumurta, biraz un ve 1baş soğan rendeleyip hepsini yani bütün malzemeleri güzelce yoğuruyorum. Arzu ederseniz içine nane,ve susamda koyabilirsiniz çok güzel olur. Sonra küçük küçük bezeler yapıp avcumun ortası kadar açıp çok ince çok kalın olmamak şartıyla şekiller yapıyorum yağlanmış tepsiye dizip üzerlerini güzelce yağlıyorum hatta bolca yağlıyorum önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyorum.Arzu ederseniz kızartabilirsiniz kızgın yağda.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: