26 Kasım 2010 Cuma

Şeker hamuru çiçekli Barbie pastası :)


Bu sene o kadarr yoğun geçiyor ki okulda, tarifleri birkaç gün sonra demiştim ama ancak ekliyorum...
Kuzenimin kızı sena için hazırladığım barbili pasta. Artık Barbiden gına gelmiştir bloğu takip edenlere ama minik prenseslerin ilk tercihi bu :) yaşgünleri için bana siparişleri barbili pasta oluyor :)
Sipariş demişken, bizimkisi parayla sipariş değil, ailede gelenek haline geldi benim yaptığım çocuk pastaları artık her yaşgününde bir sonraki yaşgünü için sipariş veriliyor :) hatta bu partide kuzenim oğlu yaramazlık yapınca " sefaaa !! böyle yaparsan zeynep teyzen senin pastanı yapmaz bakk !! diye tehtid etti yani bir sonraki siparişimiz de belli oldu :D
benim için büyük zevk onları mutlu etmek yüzlerindeki o merak ve sevinç ifadelerini görmek :))
Yaşgününden 2 gün önce haberim olması ve haftaiçi olması nedeniyle aceleye geldi. Çalıştığım için de sadece 2 yorgun akşamım vardı pastayla uğraşmak için. ben de hazır kek kullandım ve ilk akşam pastayı kalıbına koyup hazırlayıp şeker hamurundan çiçeklerini hazırladım. Marshmellow'dan daha önce hazırladığım şeker hamuru olduğu için biraz sertleşmişti o yüzden yeni aldığım çiçek kalıbım ilk denemede beni bayağı uğraştırdı canımı sıktı ve çok uzun sürdü :S
tarife gelince...
barbili pastanın ayrıntısı şu linkte var... Kremasını her zamanki favori kremamdan yaptım.
6 Kaşık şeker, 2 yumurta , ½ kg süt, 4 kaşık unu çırpın ateşe atıp kaynatın.Koyulaşınca limon kabuğu rendesi veya vanilya ekleyip çırpın.1 kaşık margarini içine koyup çok kuvvetli çırpın macun kıvamına gelsin ...
Kremam bu sefer bayağı koyuydu, krem şanti ekleyip çırpmadım bu sefer, normalde barbili pasta kremasına ekliyorum. hatta yorgunluktan margarin bile eklemeyi unutmuşum :D ama lezzeti hiç farketmedi çok güzeldi..
Kremanın içine birkaç gün önce yaptığım evdeki browni kekimden minik minik doğrayıp ekledim.
Aslında 5-6 çiçek daha vardı ama ben pastanın son süslemesini yaparken minik canavarların saldırısına uğradığı için eksik oldu :S İyi ki zamanında gördük çünkü tüm çiçekleri yeselerdi çok üzülürdüm çok uğraşmıştım onlar için :)
eteklerinin süslemesi için biraz daha uğraşmam gerekirdi ama zamanım ve uygun şeker hamurum yoktu malesef...
Herşeye rağmen tadı ve görüntüsü çok beğenildi ya benden mutlusu yok :)

7 yorum:

GÜL dedi ki...

zeynep ellerin dert görmesin
muhteşem olmuş aştın sen artık :))

"Zeynep" dedi ki...

Teşekkür ederim gülcüm :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Ne şeker bir pasta olmuş bu böyle. Pembe eteğiyle dans eden Barbie:)) Kızlar bayılır tabii böyle güzel bir pastaya.
Ellerinize sağlık olsun, sevgiler.

"Zeynep" dedi ki...

Çok teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.