15 Temmuz 2010 Perşembe

Marshmellow şekerden şeker hamuru yapımı ve Şeker hamurlu Barbie pastası

Ailemizin pastacısı olarak, yeğenlerimden 5 yaşını dolduracak olan Buket'imize de her kız çocuğunun hayali olan barbili pastayı yaptım. Ama daha önce yaptığım 2 benzer barbiden farklı olsun istedim ona özel olsun diye pasta :) Bu sefer şeker hamurlu yapmaya karar verdim iyi ki de öyle yaptım çok beğendiler.

Marshmellowdan şeker hamuru :


Bu tarifi daha önce de denemiştim ama şekerlerin tam olarak erimesini beklediğim için ve çok yüksek ısı kullamndığım için sanırım hüsran olmuştu, yine de bir kısmını şu pastamda değerlendirmiştim. Ama bu sefer çok şükür hiç zorlanmadım çok güzel oldu hamur :) Bundan sonra kolay kolay şeker hamuru satın almam, zaten pastalarda çok sık şeker hamuru kullanmıyorum ;)

Şeker hamurunun şekillendirilmesini de pastalarında harikalar yaratan Ferah arkadaşımın tavsiyesine uyup dışa şekil veren bir muşamba örtü satın alıp onunla yaptım...



Şeker hamuru tarifi Ayşe Yaman'ın sitesinden Tık
Yine de tarifi kopyalıyorum çünkü bazen eklenen linklere ulaşılamayabiliyor...
Marshmallow ile Şeker Hamuru Tarifi
Malzemeler;
Aşağıdaki ölçülerden oldukça çok şeker hamuru elde ediliyor. Yarım ölçüylede rahatlıkla pasta kaplayabilir üzerine süsleme yapabilirsiniz..fakat bu pastanızın boyutuna ve üzerindeki süslemelere göre değişir.
* 450 gr marshmallow (minik boyların ölçüsü için ~ 7,5 cup, bizim normal boy su bardaklarıyla ~ 7 bardak kadar marshmallow kullanabilirsiniz.)
* 4 yemek kaşığı su
* 900 gr ince çekilmiş pudra şekeri
* Bir çimdik tuz

Hazırlanışı;
1. Marshmallowları geniş cam bir kaseye koyun.
Microdalgada her defasında sadece 20-30 sn tutmak şartıyla marshmallowları eritin. Her defasında kaseyi dışarı çıkartıp güzelce karıştırın ve tekrar microdalgaya koyun, bu şekilde yaklaşık 2 dk içinde marshmallowlar eriyecektir, aşırı sıcaktan kaçının.
Aynı şekilde benmari kurupta marsmallowları eritebilirsiniz, dikkat edilmesi gereken tek nokta marsmallowları aşırı sıcaktan uzak tutmak, zaten sıcağa gelince hemen eridiklerini farkedeceksiniz.
2. Eriyen marshmallowların içine su, tuz ve pudra şekerinin yarısını koyup önce bir kaşık yardımı ile karıştırın, sonra pudra şekerli bir yüzeye tüm malzemeyi döküp yoğurmaya başlayın, her defasında şeker hamuruna ihtiyacı kadar pudra şekeri dökün. Elinize yapışmayacak, yumuşak bir kıvama gelinceye kadar yoğurmaya devam edin...
3. En son olarak top haline getirdiğiniz şeker hamurunun üzerine birazcık bitkisel katı yağ sürün, güzelce plastik streç ile kaplayıp, hava almaz bir poşete sarıp saklayın, 1 gün oda sıcaklığında bekletin, oda sıcaklığında uzun müddet bu şekilde muhafaza edebilirsiniz.
4.Şeker hamurunu kullanmadan önce güzelce masaj yapıp, yoğurun, kırılgan yapısı hemen elastik bir hale gelecektir. Afiyetle pastalarınızda
kullanın :)

Pastanın tarifi en sık kullandığım tarif, ilk göz ağrım :)
ama bu sefer kekinde muzlu puding yerine hindistan cevizli puding kullandım ve keke damla çikolata ilave ettim. Tık




2 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

merhaba canim bende denemistim gercekten yorucu ama cok zevkli bisey oluyor fakat ben sonra supheye duserek hazirladigim hamuru atmak zorunda kaldim burdaki urunler malumm...

elelrine saglik cok gos gorunuyor..

"Zeynep" dedi ki...

Teşekkür ederim, biraz geç oldu ama :))