8 Nisan 2010 Perşembe

Bayat ekmekli patates kurabiyesi (Kıtır Patates Topları)


Bayat ekmekleri değerlendirmek için hem lezzetli hem çocukların hoşuna gidebilecek bir tarif. Patates püresi gibi ama yenmesi ve şekli kurabiye gibi o yüzden bu adı verdim. Dışı çıtır çıtır oluyor ama çıtır sevmeyenler ekmek içine bulamayabilir, bir kısmını o şekilde yaptım o da güzel oldu.
Tarifi ben uydurdum ve oğlum ve yeğenim çok sevdiler. aslında kızgın yağda kızartacaktım belki öyle daha lezzetli olur ama yine elim kızartmaya gitmedi :S Evde neredeyse hiç kızartma yapmıyorum zaten zararlı diye.
Tarifi:
* 4 adet patates (haşlanmış), zevke göre 1-2 yumurta, yarım pakete yakın labne peyniri, kaşar rendesi, tuz, karabiber ve 1 su bardağı iyice ufalanmış bayat ekmek güzelce yoğurulur.
* Ceviz büyüklüğünde parçalar koparararak yuvarlak şekil verilir ve önce iyice çırpılmış yumurtaya, sonra da iyice ufalanmış ekmek içine bulanıp fırın tepsisine dizilir ve orta ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
* Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: